[TUTORIAL] Stawianie własnego serwera
Posted: Fri Apr 26, 2013 2:37 pm
W związku z wieloma pytaniami dotyczącymi stawiania własnego serwera Bad Company 2 postanowiłem napisać mały poradnik. Instrukcja dotyczy systemu Windows, jednak jeżeli ktoś jest zainteresowany także Linuxem, mogę przetłumaczyć ten poradnik.
Pliki serwerowe
Niestety, umieszczanie ich na forum jest niedozwolone, jednak można bardzo łatwo wyszukać je w Google:
http://goo.gl/GvsbD
Konfiguracja serwera
1. Upewnij się, że masz zainstalowane biblioteki Visual C++
http://www.microsoft.com/en-us/download ... px?id=3387
http://www.microsoft.com/en-us/download ... aspx?id=29
http://www.microsoft.com/en-us/download ... px?id=5555
2. Skopiuj najnowszy server hook (dinput8.dll) do katalogu głównego serwera. Możliwe, że znajduje tam się już plik o identycznej nazwie. W tym przypadku należy go nadpisać.
3. Przejdź do katalogu Instance i otwórz plik ServerOptions.ini dowolnym edytorem tekstowym. Możesz tutaj zmienić kilka parametrów serwera. Najważniejsze opcje to:
Koniecznie zmień RemoteAdminPassword!
4. Zmodyfikuj plik maplist.txt znajdujący się w katalogu Instance. Przykładowy format pliku:
Jak widać, w pierwszej linii umieszczony jest tryb gry, natomiast poniżej znajduje się lista map. Oczywiście po nazwach plików ciężko określić jakim mapom w grze one odpowiadają, jednak w internecie można znaleźć ładną listę:
http://forums.gameservers.com/viewtopic.php?f=9&t=38841
Obok map znajdują się numery określające ilość rund. 0 oznacza standardową wartość, czyli 2 rundy.
5. Uruchom serwer korzystając z pliku ~StartServer.bat. Jeżeli nie posiadasz takiego pliku, możesz go pobrać tutaj. Upewnij się tylko, że plik znajduje się w katalogu głównym serwera (tam, gdzie Frost.Game.Main_Win32_Final.exe).
Możliwe problemy
1. Serwer nie jest widoczny na liście serwerów.
Upewnij się, że masz aktualny dinput8.dll w katalogu głównym serwera. Jeżeli mimo to serwer nie jest wyświetlany na liście, najprawdopodobniej twój firewall/antywirus/router blokuje porty. Serwer należy dodać do wyjątków oraz przekierować port serwera (standardowo 19567) na routerze. Proces jest inny dla każdego routera, dlatego polecam Google: http://goo.gl/0rQyR
2. Ping serwera jest wyświetlany jako 999.
999 oznacza, że z jakiegoś powodu serwer nie odpowiada na ping. Zazwyczaj jest to spowodowane odrzucaniem przez serwer zapytań ICMP. Jeżeli używasz Windowsowego firewalla, możesz dowiedzieć się jak je odblokować tutaj
Pliki serwerowe
Niestety, umieszczanie ich na forum jest niedozwolone, jednak można bardzo łatwo wyszukać je w Google:
http://goo.gl/GvsbD
Konfiguracja serwera
1. Upewnij się, że masz zainstalowane biblioteki Visual C++
http://www.microsoft.com/en-us/download ... px?id=3387
http://www.microsoft.com/en-us/download ... aspx?id=29
http://www.microsoft.com/en-us/download ... px?id=5555
2. Skopiuj najnowszy server hook (dinput8.dll) do katalogu głównego serwera. Możliwe, że znajduje tam się już plik o identycznej nazwie. W tym przypadku należy go nadpisać.
3. Przejdź do katalogu Instance i otwórz plik ServerOptions.ini dowolnym edytorem tekstowym. Możesz tutaj zmienić kilka parametrów serwera. Najważniejsze opcje to:
- Name - nazwa serwera
- Port - port na którym działa serwer
- RemoteAdminPort - port poprzez który można zarządzać serwerem zewnętrznymi narzędziami takimi jak Procon lub BC2CC
- RemoteAdminPassword - hasło do logowania admina. Wykorzystywane przez wspomniane powyżej narzędzia
- NumGameClientSlots - ilość slotów dla graczy
Koniecznie zmień RemoteAdminPassword!
4. Zmodyfikuj plik maplist.txt znajdujący się w katalogu Instance. Przykładowy format pliku:
Code: Select all
RUSH
Levels/MP_004 0
Levels/MP_SP_002GR 0
Levels/MP_006 0
Levels/BC1_Oasis_GR 0
Jak widać, w pierwszej linii umieszczony jest tryb gry, natomiast poniżej znajduje się lista map. Oczywiście po nazwach plików ciężko określić jakim mapom w grze one odpowiadają, jednak w internecie można znaleźć ładną listę:
http://forums.gameservers.com/viewtopic.php?f=9&t=38841
Obok map znajdują się numery określające ilość rund. 0 oznacza standardową wartość, czyli 2 rundy.
5. Uruchom serwer korzystając z pliku ~StartServer.bat. Jeżeli nie posiadasz takiego pliku, możesz go pobrać tutaj. Upewnij się tylko, że plik znajduje się w katalogu głównym serwera (tam, gdzie Frost.Game.Main_Win32_Final.exe).
Możliwe problemy
1. Serwer nie jest widoczny na liście serwerów.
Upewnij się, że masz aktualny dinput8.dll w katalogu głównym serwera. Jeżeli mimo to serwer nie jest wyświetlany na liście, najprawdopodobniej twój firewall/antywirus/router blokuje porty. Serwer należy dodać do wyjątków oraz przekierować port serwera (standardowo 19567) na routerze. Proces jest inny dla każdego routera, dlatego polecam Google: http://goo.gl/0rQyR
2. Ping serwera jest wyświetlany jako 999.
999 oznacza, że z jakiegoś powodu serwer nie odpowiada na ping. Zazwyczaj jest to spowodowane odrzucaniem przez serwer zapytań ICMP. Jeżeli używasz Windowsowego firewalla, możesz dowiedzieć się jak je odblokować tutaj